Wednesday, February 17, 2010

MEMBODOHKAN MASYARAKAT CINA ???

Berita Harian : 17.02.2010 :Khalid Idham Lim. YB Titi Serong. La..daripada aspek mana pula penganjuran Rumah Tahun Baru Cina oleh YAB DS Dr.Zambry, MB Perak di kediaman MB jadi bodoh pulak dah. Tindakan MB untuk semua kaum, buat rumah terbuka untuk masyarakat Cina, yang menjadi sebahagian daripada rakyat Perak pada anggapan YB Titi Serong sebagai bodoh. Kalau macam tu pada anggapan YB Titi Serong, 5,000 masyarakat pelbagai kaum yang majoritinya Cina yang hadir ke Rumah terbuka itupun bodoh juga le..
Betul kata MB, nak kritik dari aspek agama, tiada apa larangannya. Jadi dah namapun pembangkang yang nak nampakkan mereka buat kerja, penganjuran majlis yang baik niatnya pun dikatakan tindakan bodoh. Yang mereka bersidang di bawah pokok tu pula, cerdik benar le pula nampaknya ye..
Sebenarnya..nampak sangat gelabah dan terdesaknya pembangkang. Dengan senario seluruh negara nampaknya merungsingkan pembangkang. Tindakan pemimpin - pemimpin pembangkang bertelagah sesama sendiri, masing - masing bawa diri, yang Cina dengan pendirian Cina, yang India dengan India, yang Melayunya pula ada yang suka, ada yang tak suka. Rakyatpun dah nampak muaknya dengan sikap 'kaduk naik junjung' pembangkang, alih - alih YB Titi Serong kata BN Perak pula menggelabah..
SUBhg Gerik: Anak teman yang kecil pun heran sebab dia kata DS Nizar ni, suka benar melambai tangan..sampai atas katil hospital pun sempat bangun lambai tangan..